Partner serwisu
Biznes i przemysł

Riyadh Air chętny przejąć boeingi po Chinach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Riyadh Air chętny przejąć boeingi po Chinach
fot. Riyadh Air
Boeingi, które były przeznaczone dla linii lotniczych z Chińskiej Republiki Ludowej, nie muszą pozostawać długo bezczynne – amerykański koncern rozważa ich odsprzedaż. Powstające linie lotnicze Riyadh Air wyraziły chęć przejęcia wszystkich boeingów.

Wojna handlowa nabiera coraz większych rumieńców, a skutki napięć w międzynarodowym handlu zaczyna odczuwać branża lotnicza, która jest immanentną częścią światowej gospodarki, gdyż zapewnia szybkość transferu dóbr i osób. Niepokój na rynkach jest efektem kilkukrotnego podwyższenia ceł przez nową administrację Stanów Zjednoczonych Ameryki. Państwa, na które nałożono nowe cła, nie pozostały bez reakcji – nałożyły na USA cła odwetowe.

Kilkukrotne podniesienie ceł na eksport wiązało się z faktem, że w pewnym momencie sytuacja ekonomiczna w wielu branżach zacznie się pogarszać. Negatywny wpływ wojny handlowej na przemysł lotniczy już jest widoczny – Pekin wydał zakaz zakupu i odbioru samolotów amerykańskiej produkcji, a rodzime linie lotnicze z Państwa Środka szybko do nowego i nieformalnego „prawa” się zastosowały, dokonując rezygnacji z odbioru boeingów.

W ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy Boeing dostarczyć chińskim operatorom lotniczym 137 nowych samolotów. Za gros dostaw miały odpowiadać boeingi 737 MAX – najważniejszy program komercyjny Boeinga. Już teraz: odbiór B787 wstrzymały Juneyao Airlines, Xiamen Airlines zrezygnowały z odbioru B737 MAX 8, a China Southern Airlines nie sprzedadzą 10 B787-8, gdyż niemożliwy jest zakup nowych, większych „Liniowców Marzeń”. Lufthansa rozważa rejestrację nowych Dreamlinerów w Szwajcarii, aby uniknąć ceł. Więcej za samoloty nie zamierzają także płacić Delta Air Lines.

Prawdą jest, że na każdej wojnie ktoś się bogaci – z wojny handlowej w 2025 roku wygranymi niektóre podmioty lotnicze, którym uda się zawrzeć z Boeingiem porozumienie dot. przejęcia niechęciach przez Chiny samolotów. Taką chęć wyraziła już Grupa Malaysia Aviation, a teraz do malezyjskiego podmiotu dołączają powstające linie lotnicze w Królestwie Arabii Saudyjskiej. Riyadh Air jest gotowy do przejęcia wszystkich boeingów, z odbioru których zrezygnowały chińscy przewoźnicy.

– Daliśmy Boeingowi jasny sygnał – powiedział, cytowany przez agencję Reutera, Tony Douglas, dyrektor generalny saudyjskiego start-up’u z branży lotniczej, który ma zrewolucjonizować poziom podróży lotniczych premium. Ostatnio Riyadh Air zaprezentował wnętrza boeingów 787-9. Nowy przewoźnik nie odnotował żadnego wpływu globalnej niepewności makroekonomicznej na popyt na podróże lotnicze. Linie mają ogłosić nowe zamówienie na szerokokadłubowe odrzutowce tego lata.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koniec ery B757-300 w Icelandair

Biznes i przemysł

Koniec ery B757-300 w Icelandair

Mateusz Kieruzal 30 kwietnia 2025

Boeing odsprzeda niechciane przez Chiny samoloty

Biznes i przemysł

Boeing odsprzeda niechciane przez Chiny samoloty

Mateusz Kieruzal 25 kwietnia 2025

Wojna handlowa. Juneyao Airlines wstrzymują odbiór B787

Prawo i polityka

UE kontra USA: Wet za wet. Nakręca się wojna handlowa

Prawo i polityka

UE kontra USA: Wet za wet. Nakręca się wojna handlowa

Aleksander Domański 22 października 2019

Branża lotnicza rok po wybuchu wojny handlowej pomiędzy USA i Chinami

Prawo i polityka

Zobacz również:

Koniec ery B757-300 w Icelandair

Biznes i przemysł

Koniec ery B757-300 w Icelandair

Mateusz Kieruzal 30 kwietnia 2025

Boeing odsprzeda niechciane przez Chiny samoloty

Biznes i przemysł

Boeing odsprzeda niechciane przez Chiny samoloty

Mateusz Kieruzal 25 kwietnia 2025

Wojna handlowa. Juneyao Airlines wstrzymują odbiór B787

Prawo i polityka

UE kontra USA: Wet za wet. Nakręca się wojna handlowa

Prawo i polityka

UE kontra USA: Wet za wet. Nakręca się wojna handlowa

Aleksander Domański 22 października 2019

Branża lotnicza rok po wybuchu wojny handlowej pomiędzy USA i Chinami

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5